E-mail instellen

SMTP: Gebruik de SMTP van uw huidige Internet Service Provider. De uitgaande mailserver van uw Internet netwerk aanbieder werkt vaak het beste dat te maken heeft met bepaalde netwerk poorten die door uw internet service provider (tijdelijk) geblokkeerd kunnen worden. De SMTP van uw internet aanbieder ziet er meestal zo uit: smtp.ziggo.nl of smtp.kpnmail.nl.

Verschil tussen POP & IMAP in het kort
Als u POP gebruikt dan wordt e-mail naar het apparaat waarop u het account heeft toegevoegd gedownload. Zo heeft u altijd een back-up bij de hand en bent u niet afhankelijk van een internet verbinding, mail-provider, netwerk. Uw (online) mailbox blijft leeg, maar: Instellen als bijvoorbeeld mail voor 14 of 30 dagen achterlaten op de mailserver. Als dan mail verloren gaat van uw PC/Smartphone of verlies, harddisk defect, dan wordt e-mail van afgelopen 14, 30 of 100 dagen op de server is mogelijk. Alle apparaten waarmee u dan verbindt met POP halen de e-mail op. Alleen mail dat ouder is dan het ingestelde aantal dagen wordt automatisch opgeschoond.

Als u IMAP gebruikt dan blijft e-mail op de mailserver staan. Apparaten waarmee u met uw mailbox verbindt halen de berichtkoppen op en bij het openen het bericht. De mail wordt over de apparaten die verbonden zijn met uw mailbox gesynchroniseerd. De mail mappen als bijvoorbeeld postvak in, uit, verzonden items, verwijderde zijn op alle apparaten gelijk. Vergt meer online opslagruimte, back-ups duren langer, wel afhankelijk van internet verbinding, continue synchroniseren (hoger dataverkeer; duurdere kosten roaming/internet data). Offline werken instellen biedt uitkomst wanneer er geen (internet)verbinding beschikbaar is.

Hulp op afstand – voor u ingesteld

Uw e-mail account kan op afstand op één werkstation geïnstalleerd/geconfigureerd worden. Dit is meestal binnen 15 minuten gepiept en tot en met 15 minuten ook kosteloos. Bij meerdere accounts tegen additionele vergoeding. U hoeft niet zelf aanwezig te zijn op afgesproken dag(deel) en uw werknemer(s) ook niet. Zij kunnen gewoon bezig blijven met dat wat tot hun taken behoort. Werkstation(s) kunnen dan op afgesproken dag(deel) aan staan (informeer).

Webmail

Om in te loggen surft u naar:

  • Mailbox-a: https://mail.uwdomeinnaam.ext/webmail/
  • Als het SSL certificaat nog niet rond is (normaal binnen 24 uur rond) gebruikt u http ipv https, niet aanbevolen. Bij onderscheppen van data is dit leesbaar.
  • Als voor uw domein het SSL certificaat nog niet rond is (24-48 uur) dan kunt u toch webmail raadplegen via een beveiligde verbinding. Gebruik daarvoor het volgende webadres: https://mail.thinkdns.nl/webmail/

Als u extra mappen aangemaakt heeft en IMAP gebruikt, dan kan het zijn die mappen in webmail zichtbaar zijn nadat er op CTRL+F5 geklikt wordt.

Geen SSL?
Het versturen/ontvangen van e-mail of raadplegen van online mail via Roundcube, Horde of ander online email-programma zónder gebruik van SSL wordt afgeraden. U herkent een SSL verbinding aan het (groene) slotje in de webbrowser adresbalk.

Wat is webmail?

Webmail is een online e-mailprogramma dat in onze cloud draait en op ingelogd kan worden. Met webmail kunt u e-mail lezen en versturen vanaf elk apparaat met internet verbinding. Met webmail hoeft u niet over een eigen e-mailprogramma te beschikken om e-mail op te halen of te versturen. Think Webdesign draait standaard Roundcube of Squirrelmail (afhankelijk van de webserver waarop uw e-mail draait), maar kan op verzoek ook Horde voor u klaarzetten.

Groot gebruikersgemak en meer voordelen
Het is niet nodig om het webmail programma up to date te houden, dat wordt voor u gedaan. Ook als u even niet bij uw e-mailprogramma kunt of smartphone, dan kunt u altijd terugvallen op webmail. Onze webmail is ook handig vanuit het buitenland én in openbare netwerken of waar bepaalde e-mail poorten ‘dicht’ staan, kunt u toch gebruik maken van webmail. Op openbare netwerk gebruikt u onze webmail via beveiligde verbinding, kosteloos voor klanten.

Handtekening in Webmail instellen

Uw uitgaande berichten kunt u automatisch ondertekenen. Bijvoorbeeld ‘met vriendelijke groet, uw naam’. Een logo of afbeelding (erbij) toevoegen is ook mogelijk. Hoe u dat precies in kunt stellen in het webmail programma leest u op deze webpagina.

  1. Log in op uw webmail programma
  2. Klik rechtsboven op ‘instellingen’
  3. Klik aan de linkerzijde op ‘Identiteiten’
  4. Klik naast de linkerkolom op het e-mailaccount waarvoor u een handtekening in wilt stellen
  5. Vul de gegevens eventueel in, onderaan treft u ‘Ondertekening’, daar typt u uw handtekening (of e-mail afsluiter).
  6. Wanneer u het vinkje ‘HTML ondertekening’ inschakelt kunt u teksten vetgedrukt maken, cursief, tekens invoegen, hyperlinks en afbeeldingen.

Liever uitbesteden?

Alle klanten van Think Webdesign die producten afnemen waarvoor een periodieke vergoeding geldt, bijvoorbeeld hosting of e-mail ontvangen elk jaar weer  tegoeden aan arbeidstijd, helemaal gratis! Dit tegoed is vrij inzetbaar aan alle internetgerelateerde dat Think Webdesign biedt, en dat is uitgebreid. U kunt ook e-mail en/of handtekening in laten stellen. Die werkzaamheden kunnen verrekend worden op basis van uurtje-factuurtje, maar ook gratis met uw arbeidstijd tegoeden of als dat op of n.v.t. is, tegen gereduceerd tarief »

Spamfilter

Het spamfilter wordt voor mailbox-a wordt op het ogenblik op verzoek ingesteld / aangescherpt.
Elk mailaccount beschikt over het spamfilter. Hierdoor wordt voorkomen dat ongevraagde berichten in uw mailbox belanden.

Instellen
Het spamfilter is op verschillende manieren in te stellen. U kunt ervoor kiezen om berichten die als spam gemarkeerd worden toch in uw mailbox te laten belanden. Bij die berichten kan het onderwerp dan aangepast worden naar *****SPAM*****. Dit is hoe het spamfilter standaard ingesteld is.

U kunt er (na een tijdje) ook voor kiezen om die spamberichten direct te verwijderen. Dit kunt u doen wanneer u vrij zeker bent dat het spamfilter voor u ongewenste berichten markeert en geen berichten die u niet als spam beschouwd.

Strenger of minder streng instellen
Het is eenvoudig om het spamfilter strenger in te stellen. Dit kunt u doen door een nummer te wijzigen. Standaard staat het nummer op 7. Wilt u zien of u minder spam ontvangt, dan kunt u het nummer instellen naar 6, 5 of nog lager. Wanneer u berichten die als spam gemarkeerd worden niet direct verwijderd, maar wel door laat gaan maar dan met het onderwerp *****SPAM*****, dan kunt u zelf controleren of de instelling voor u naar wens is of nog aangepast moet worden.

Zelf lerend
Wanneer u gebruik maakt van een emailaccount ingesteld als IMAP kunt u berichten die u als spam ervaart in uw spam-map of spam-folder plaatsen. Het spamfiter leert daar uit en zal die berichten -en soortgelijke- niet langer door laten.

Hulp op afstand – voor u ingesteld

Het spamfilter voor uw mailaccount(s) kan ingesteld worden via het hosting beheerpaneel en wordt kostenloos1 voor u ingesteld op uw verzoek.

1 Kosteloos: zolang gratis arbeidstijd tegoed toereikend is. Arbeidstijd tegoed ontvangt u bij bijna alle producten, waaronder e-mail.

Internet Service Pakket

Beter zal het echt niet worden

Mail of bel gerust met vragen. We doen ook aan hulp op afstand.
Telefonisch op: 035 – 77 22 768 || info@thinkwebdesign.nl
WhatsApp: 06 4620 4321