Overleg uw (specifieke) wensen of eisen gerust. Oplossingen ad hoc. Gunstige tarieven.
Think Webdesign overlegd graag de mogelijkheden om uw omzet te verhogen (win-win).
Ontvangt u (te)veel berichten die u als spam ervaart? Controleer dan of het spamfilter dat u bij uw mailaccount heeft gekregen is ingeschakeld. Als dat het geval is, dan is het spamfilter misschien niet juist of voor uw mailbox niet juist geconfigureerd en/of fijn afgestemd. U vindt het spamfilter en instellingen in het hostingbeheerpaneel. Een handleiding is er ook en vindt u hier.
Op verzoek helpt Think Webdesign u met het juist instellen van het spamfilter en direct ook het fijn afstemmen daarvan. De eerste stap die u zet is een e-mail sturen naar Think Webdesign met de mededeling dat u (te)veel last heeft van spam. Nadat u een reactie heeft ontvangen volgt u de stappen 1 t/m 3 hieronder. Het lijkt misschien ingewikkelder dan het is:
In de regel geldt: U wilt dat het spamfilter minder streng ingesteld wordt als u berichten ontvangt die legitiem zijn maar toch als spam gemarkeerd zijn. U wilt dat het spamfilter strenger ingesteld wordt als u (nog steeds)berichten ontvangt die u als spam ervaart maar niet als zodanig zijn gemarkeerd. U merkt op dat het spamfilter té streng ingesteld is als u één of meer berichten ontvangt die als spam gemarkeerd zijn, maar geen spam is.
Het laten activeren, instellen en fijn afstemmen van het spamfilter is net als het spamfilter zelf voor klanten van Think Webdesign kosteloos: zolang het arbeidstijd tegoed toereikend is, daarna tegen additionele vergoeding. Afhankelijk van het aantal mailboxen, het aantal online formulieren, het aantal websites, het type account en of Think Webdesign met u mee gaat kijken in uw mailbox en voor welke periode, neemt het tijdbestek vanaf 10-15 minuten in beslag.
Stuur een e-mail naar Think Webdesign en deel mede dat u (te)veel last heeft van spam. Als u dat gedaan heeft en u ontvangt een bericht retour, dan zijn we al voor u begonnen en is het belangrijk dat u stap 2 gaat volgen.
Achterhalen om welk spam niveau het gaat. Merk op dat u e-mailberichten die als spam gemarkeerd zijn ontvangt en van die berichten het onderwerp is gewijzigd in: *** SPAM *** SCORE 8.5 *** Mogelijk ontvangt u meer spam dan voorheen. Dit is tijdelijk.
Het mooiste is als we het exacte niveau kunnen vinden. Om te achterhalen om welk spam niveau het gaat moeten berichten die u als spam ervaart tijdelijk worden opgeslagen zodat u ze kunt raadplegen en niet elk bericht op elk moment aan Think Webdesign hoeft door te sturen. Het makkelijkste om dit te doen is die berichten even in een map te plaatsen. U kunt een nieuwe map aanmaken in uw Postvak IN. Bij MS Windows en Outlook doet u dit door met uw rechter muisknop te klikken op ‘Postvak IN’ en te kiezen voor ‘Nieuwe map…’. Geef de map een naam, bijvoorbeeld: ’tijdelijke spam’.
Verplaats in de map ’tijdelijke-spam’ alle berichten die u als spam ervaart en als spam gemarkeerd zijn. Verplaats geen berichten die al in uw map ongewenste mail of spam of spamfolder map terecht zijn gekomen.
Let goed op of er geen berichten die legitiem zijn als spam gemarkeerd worden. Is dit toch het geval dan beantwoord u het bericht en behandeld dat zoals u normaal ook doet. Noteer de score van dat bericht of die berichten en geef die score door aan Think Webdesign. Vervolgens volgt u gedurende een aantal weken stap 2. Wanneer er geen legitiem bericht als spam gemarkeerd is gedurende een aantal weken gaat u na enkele weken door met stap 3.
Met ref. aan stap 2 controleert u de map ’tijdelijke spam’.
Staan er berichten in die spam zijn of u als spam ervaart en hebben die niet het onderwerp ‘*** SPAM *** SCORE ***’ gekregen? Dan noteert u het laagste cijfer achter ‘SCORE’ dat u bij een bericht kunt vinden. Dit cijfer geeft u aan Think Webdesign door. Vervolgens gaat u verder met stap 2.
Staan er berichten in die spam zijn of u als spam ervaart en hebben en hebben de meeste wel het onderwerp ‘*** SPAM *** SCORE ***’ gekregen? Dan geeft u aan Think Webdesign door dat de berichten die als spam zijn gemarkeerd (te herkennen aan voornoemd onderwerp) voortaan weer verwijderd mogen worden. Het spamfilter is dan fijn afgestemd.
Controleer of er berichten in de mails uit stap 2 zijn die het onderwerp *** SPAM *** SCORE *** gekregen hebben, maar geen spam zijn of u niet als spam ervaart. Noteer de score die in het onderwerp aangegeven staat. Geef dit aan Think Webdesign door.
Controleer of er berichten in de mails uit stap 2 zijn die het onderwerp *** SPAM *** SCORE *** gekregen hebben, maar wel spam zijn of u als spam ervaart.