In 2 of 3 stappen, zonder verlies van e-mail
Van webido-mail naar mailbox-a

  1. Zorg dat uw webido-mailbox werkt
  2. Voeg mailbox-a account toe*.
  3. Sleep mail vanuit webido-postvak-in naar mailbox-a-postvak in.

U bent klaar. Verwijder de webido-mailbox, nadat het overhevelen van e-mailberichten écht voltooid is en niet nog op de achtergrond draait. Er zijn afhankelijk van het email-programma dat u gebruikt ook andere export/import mogelijkheden. Helaas ondersteunen niet alle programma’s om mail vanuit het ene postvak-in van een e-mailaccount, naar een postvak-in van een ander account te slepen.

Als u POP gebruikt dan staat uw e-mail al lokaal opgeslagen.
U kunt dan stap 1 overslaan.
* Account instellingen / mailpoorten mailbox-a vindt door op de oranje knop te klikken op deze pagina.

Kom meer te weten over het verschil tussen webido-mail en mailbox-a »

Geen mailbox-a gegevens ontvangen?
Lees verder onder tab “Webido-mail”.


Beheerpaneel e-mail:
Voor un-managed accounts en/of die zelf willen wijzigen:
Vanaf april beheerpaneel beschikbaar voor mailbox(en)-a.
Met het beheerpaneel kunt u o.a.:

  • wachtwoorden e-mail wijzigen
  • e-mailaccounts aanmaken/verwijderen
  • e-mail forwards/aliassen verwijderen/instellen

Beheerpaneel hosting:
Het beheerpaneel ‘webido’ is niet functioneel.
Aanpassingen die u daar verricht doen niets.
Het beheerpaneel ‘hosting’ vindt u op mijn.thinkwebhosting.nl.
en niet langer op ‘hostmaster.webido.nl’.
Vergeet het juiste poortnummer achter de url niet 😉

23-3-2020

Beste Webido-mail gebruiker,

Mailbox-(via)Webido (hostmaster.webido.nl) is helaas gestopt.
Dit is door samenloop van omstandigheden eerder dan gepland.

Continuïteit gewaarborgd
Om continuïteit desondanks wél te kunnen blijven waarborgen,
is Mailbox-a versneld in de plaats gekomen en aangeboden.

Heeft u nog geen mailbox-a gegevens ontvangen?
Dan stuurt u bericht via WhatsApp a.u.b. op 0646204321
Heeft u wel mailbox-a gegevens ontvangen?
Dan kunt u hier verder lezen.

Vermeld bij het berichten:  of u IMAP gebruikt of POP.
Vermeld i.g.v. van IMAP of u zelf de back-up verzorgt vanuit IMAP.
Of dat u dat laat verzorgen. Voor klanten met back-up service is het laten verzorgen gratis.

Heeft u al wel mailbox-a gegevens ontvangen?
Maar lukt het e-mailen niet?

Mogelijk is deze transmissie nog niet volledig voltooid.
Raadpleeg eerst a.u.b. de tab onder – ‘Mailbox-a werkt niet’,
voordat u contact opneemt.

Back-up service
Er zijn voldoende back-up servers voor webido-mail.
Dit voor klanten met complete back-up service in hun pakket.
Voor hen staat de back-up service garant dat hun mail op 2 back-up servers staat. En ook op de webido-server zolang deze online blijft, voor hoelang is niet te zeggen helaas. Besloten is die online te laten voor het makkelijker aanleveren van uw mail-back-up, maar moet offline om te worden nagekeken. De back-up servers blijven tot eind van de maand actief. In overleg langer.

Mail exporteren/lokale back-up maken
Connecteren mailbox-webido is voor zolang het duurt mogelijk op:
Inkomende mail hoofdserver: 85.214.88.97 (of ‘hostmaster.webido.nl’).
Lukt dat niet:
Inkomende mail redundant 1 back-up: 85.214.255.89 (‘host.twhost.nl’)
Gemakshalve webmail (back-up): https://webmail.twhost.nl/
Inkomende mail redundant 2 back-up: 85.214.232.86

IMAP Gebruikers: mailberichten uit webido-mail naar mailbox-a.
Connecteren op webido-mail uitsluitend om uw e-mail te downloaden/exporteren/overhevelen naar een andere mailbox of mailbox-a. Niet om e-mail mee te versturen.

Hoe u met/zonder back-up service zelf een back-up maakt is niet moeilijk.
Helemaal niet moeilijk als server webido draait.
Het eenvoudigst is het mailaccount als POP toe te voegen of mail te exporteren.

Van mailbox-Webido naar Mailbox-a in 3 eenvoudige stappen
1. Zorg dat webido-mailbox werkt. Dit doet u door naar één van de mailservers te connecteren.
2. Voeg mailbox-a account toe.
3 Sleep mail vanuit webido-postvak-in naar mailbox-a-postvak in.

U bent klaar. Verwijder de webido-mailbox, nadat het overhevelen van e-mailberichten écht voltooid is en niet nog op de achtergrond draait. Er zijn afhankelijk van het email-programma dat u gebruikt ook andere export/import mogelijkheden.

Werkt het bij u niet?
Dan gaat u eerst als volgt te werk:

Raadpleeg Webmail.
U kunt webmail eenvoudig raadplegen om te controleren of de mailbox werkt.
Dit doet u als volgt:

1. Log in op webmail op het volgende webadres: https://mail.uwdomeinnaam.ext/webmail/
2. Stuur met webmail naar een extern* mailadres van u
3. Controleer of het bericht aankomt op het externe mailadres en beantwoord het
4. Controleer of het bericht retour komt.
5. Geef het verzenden/ontvangen een uur de tijd.
6. Controleer of u de juiste instellingen in uw mailprogramma gebruikt.

*extern mailadres: niet naar hetzelfde @domein of naar een @domein dat u bij Think Webdesign heeft, bijvoorbeeld wel naar Gmail, Kpn.

Werken één of meer van voornoemde stappen niet?
Gaat het om een melding over beveiliging certificaat / SSL verbinding?
Kijk dan eerst nog even hieronder onder beveiliging certificaat & SSL AUB.
Geeft u anders een seintje via Whatsapp aub: 0646204321.
Voor uw account wordt dan e.e.a. nagekeken.

Werkt alleen via webmail?
Als het niet te druk is kan daar ook naar gekeken worden of op een later moment.
U gebruikt dan zolang gewoon even webmail.

Anderzijds neemt u contact op met de leverancier van de software of de partij die de software aan u levert.
Werkt het via webmail wel? Dan is uw mailbox-a meestal helemaal in orde.
Het komt voor dat mail even in POSTVAK UIT blijft staan.

Beveiliging certificaat & SSL verbinding
In uw mailprogramma: Het beveiliging certificaat op mail.uweigendomein.nl komt overeen met het voor uw domein aangevraagde/geïnstalleerde. Er komt daarom geen melding van in uw e-mailprogramma (melding: beveiliging certificaat komt niet overeen wilt u blijven gebruiken). Is dit wel het geval, dan grote kans de aanvraag of verlenging niet is voltooid. Als u net gegevens van mailbox-a ontvangen geeft u de verwerking/afronding van het SSL certificaat 48 uur. Daarna bericht u via Whatsapp a.u.b. op 0646204321.
In webmail: melding ‘niet veilig’: Ook dit heeft te maken met de afronding van SSL dat nog niet is voltooid. Toch kunt u al wel een veilige verbinding maken met uw webmail omgeving voor mailbox-a en dan via: https://mail.thinkdns.nl/webmail/

Wijzigingen via hostmaster.webido.nl beheerpaneel 

Eventuele wijzigingen aan uw e-mailaccounts via hostmaster.webido.nl worden niet verwerkt.
Wijzigingen kunt u zolang via Whatsapp sturen aub.

Internet Service Pakket

Beter zal het echt niet worden

Mail of bel gerust met vragen. We doen ook aan hulp op afstand.
Telefonisch op: 035 – 77 22 768 || info@thinkwebdesign.nl
WhatsApp: 06 4620 4321