Overleg uw (specifieke) wensen of eisen gerust. Oplossingen ad hoc. Gunstige tarieven.
Think Webdesign overlegd graag de mogelijkheden om uw omzet te verhogen (win-win).
U bent klaar. Verwijder de webido-mailbox, nadat het overhevelen van e-mailberichten écht voltooid is en niet nog op de achtergrond draait. Er zijn afhankelijk van het email-programma dat u gebruikt ook andere export/import mogelijkheden. Helaas ondersteunen niet alle programma’s om mail vanuit het ene postvak-in van een e-mailaccount, naar een postvak-in van een ander account te slepen.
Als u POP gebruikt dan staat uw e-mail al lokaal opgeslagen. U kunt dan stap 1 overslaan. * Account instellingen / mailpoorten mailbox-a vindt door op de oranje knop te klikken op deze pagina.
Kom meer te weten over het verschil tussen webido-mail en mailbox-a »
Geen mailbox-a gegevens ontvangen? Lees verder onder tab “Webido-mail”.
— Beheerpaneel e-mail: Voor un-managed accounts en/of die zelf willen wijzigen: Vanaf april beheerpaneel beschikbaar voor mailbox(en)-a. Met het beheerpaneel kunt u o.a.:
Beheerpaneel hosting: Het beheerpaneel ‘webido’ is niet functioneel. Aanpassingen die u daar verricht doen niets. Het beheerpaneel ‘hosting’ vindt u op mijn.thinkwebhosting.nl. en niet langer op ‘hostmaster.webido.nl’. Vergeet het juiste poortnummer achter de url niet 😉
Mailbox-(via)Webido (hostmaster.webido.nl) is helaas gestopt. Dit is door samenloop van omstandigheden eerder dan gepland.
Continuïteit gewaarborgd Om continuïteit desondanks wél te kunnen blijven waarborgen, is Mailbox-a versneld in de plaats gekomen en aangeboden.
Heeft u nog geen mailbox-a gegevens ontvangen? Dan stuurt u bericht via WhatsApp a.u.b. op 0646204321 Heeft u wel mailbox-a gegevens ontvangen? Dan kunt u hier verder lezen. Vermeld bij het berichten: of u IMAP gebruikt of POP. Vermeld i.g.v. van IMAP of u zelf de back-up verzorgt vanuit IMAP. Of dat u dat laat verzorgen. Voor klanten met back-up service is het laten verzorgen gratis.
Heeft u al wel mailbox-a gegevens ontvangen? Maar lukt het e-mailen niet? Mogelijk is deze transmissie nog niet volledig voltooid. Raadpleeg eerst a.u.b. de tab onder – ‘Mailbox-a werkt niet’, voordat u contact opneemt.
Back-up service Er zijn voldoende back-up servers voor webido-mail. Dit voor klanten met complete back-up service in hun pakket. Voor hen staat de back-up service garant dat hun mail op 2 back-up servers staat. En ook op de webido-server zolang deze online blijft, voor hoelang is niet te zeggen helaas. Besloten is die online te laten voor het makkelijker aanleveren van uw mail-back-up, maar moet offline om te worden nagekeken. De back-up servers blijven tot eind van de maand actief. In overleg langer.
Mail exporteren/lokale back-up maken Connecteren mailbox-webido is voor zolang het duurt mogelijk op: Inkomende mail hoofdserver: 85.214.88.97 (of ‘hostmaster.webido.nl’). Lukt dat niet: Inkomende mail redundant 1 back-up: 85.214.255.89 (‘host.twhost.nl’) Gemakshalve webmail (back-up): https://webmail.twhost.nl/ Inkomende mail redundant 2 back-up: 85.214.232.86
IMAP Gebruikers: mailberichten uit webido-mail naar mailbox-a. Connecteren op webido-mail uitsluitend om uw e-mail te downloaden/exporteren/overhevelen naar een andere mailbox of mailbox-a. Niet om e-mail mee te versturen.
Hoe u met/zonder back-up service zelf een back-up maakt is niet moeilijk. Helemaal niet moeilijk als server webido draait. Het eenvoudigst is het mailaccount als POP toe te voegen of mail te exporteren.
Van mailbox-Webido naar Mailbox-a in 3 eenvoudige stappen 1. Zorg dat webido-mailbox werkt. Dit doet u door naar één van de mailservers te connecteren. 2. Voeg mailbox-a account toe. 3 Sleep mail vanuit webido-postvak-in naar mailbox-a-postvak in.
U bent klaar. Verwijder de webido-mailbox, nadat het overhevelen van e-mailberichten écht voltooid is en niet nog op de achtergrond draait. Er zijn afhankelijk van het email-programma dat u gebruikt ook andere export/import mogelijkheden.
Werkt het bij u niet? Dan gaat u eerst als volgt te werk:
Raadpleeg Webmail. U kunt webmail eenvoudig raadplegen om te controleren of de mailbox werkt. Dit doet u als volgt:
1. Log in op webmail op het volgende webadres: https://mail.uwdomeinnaam.ext/webmail/ 2. Stuur met webmail naar een extern* mailadres van u 3. Controleer of het bericht aankomt op het externe mailadres en beantwoord het 4. Controleer of het bericht retour komt. 5. Geef het verzenden/ontvangen een uur de tijd. 6. Controleer of u de juiste instellingen in uw mailprogramma gebruikt.
*extern mailadres: niet naar hetzelfde @domein of naar een @domein dat u bij Think Webdesign heeft, bijvoorbeeld wel naar Gmail, Kpn.
Werken één of meer van voornoemde stappen niet? Gaat het om een melding over beveiliging certificaat / SSL verbinding? Kijk dan eerst nog even hieronder onder beveiliging certificaat & SSL AUB. Geeft u anders een seintje via Whatsapp aub: 0646204321. Voor uw account wordt dan e.e.a. nagekeken.
Werkt alleen via webmail? Als het niet te druk is kan daar ook naar gekeken worden of op een later moment. U gebruikt dan zolang gewoon even webmail.
Anderzijds neemt u contact op met de leverancier van de software of de partij die de software aan u levert. Werkt het via webmail wel? Dan is uw mailbox-a meestal helemaal in orde. Het komt voor dat mail even in POSTVAK UIT blijft staan.
Beveiliging certificaat & SSL verbinding In uw mailprogramma: Het beveiliging certificaat op mail.uweigendomein.nl komt overeen met het voor uw domein aangevraagde/geïnstalleerde. Er komt daarom geen melding van in uw e-mailprogramma (melding: beveiliging certificaat komt niet overeen wilt u blijven gebruiken). Is dit wel het geval, dan grote kans de aanvraag of verlenging niet is voltooid. Als u net gegevens van mailbox-a ontvangen geeft u de verwerking/afronding van het SSL certificaat 48 uur. Daarna bericht u via Whatsapp a.u.b. op 0646204321. In webmail: melding ‘niet veilig’: Ook dit heeft te maken met de afronding van SSL dat nog niet is voltooid. Toch kunt u al wel een veilige verbinding maken met uw webmail omgeving voor mailbox-a en dan via: https://mail.thinkdns.nl/webmail/
Wijzigingen via hostmaster.webido.nl beheerpaneel
Eventuele wijzigingen aan uw e-mailaccounts via hostmaster.webido.nl worden niet verwerkt. Wijzigingen kunt u zolang via Whatsapp sturen aub.
WEBMAIL: https://mail.uwdomeinnaam.ext/webmail/
Inkomende mail: mail.uwdomeinnaam.ext POP Poort: 995 SSL: JA
Uitgaande mail: mail.uwdomeinnaam.ext SMTP: Poort: 465 (SSL) SMTP: Poort: 587 (TLS) Versturen met verificatie. Zelfde inloggegevens als inkomende.
Overige Niet beveiligde poorten: (In principe niet gebruiken, behalve oude apparaten) Poort 110 POP Poort 25 SMTP
Webido-mail Herkenbaar aan hostmaster.webido.nl
Mailbox-a Herkenbaar aan mail.uweigendomeinnaamhier.nl
Mailbox-private mailserver Herkenbaar aan mail.uweigenhostnaam.nl
Beter zal het echt niet worden
Mail of bel gerust met vragen. We doen ook aan hulp op afstand. Telefonisch op: 035 – 77 22 768 || info@thinkwebdesign.nl WhatsApp: 06 4620 4321